Firmowa strona internetowa
Podstawowym narzędziem dla firmy chcącej skorzystać z możliwości jakich daje Internet jest strona internetowa. Da się osiągnąć pewne efekty nawet nie posiadając własnej strony internetowej, to jednak firmowy serwis jest bazą i punktem wyjścia do prowadzenia działań promocyjnych w sieci. Stronę internetową dla firmy można uruchomić niskim kosztem, ale nie można popadać w przesadę. Korzystanie z darmowego hostingu, czy oszczędzanie na własnej domenie to bardzo zły pomysł. Darmowe serwery i darmowe domeny to dobre miejsce na małe, amatorskie strony hobbystyczne i domowe. Jeżeli chcemy aby nasza firma była postrzegana jako przedsiębiorstwo poważne i profesjonalne to zainwestujmy we własną domenę .pl i solidne konto hostingowe. Nie są to duże koszty - rejestracja domeny może kosztować nawet tylko 10 zł (warto jednak sprawdzić też koszt jej późniejszego przedłużenia) a hosting w renomowanej firmie można mieć za 300 zł rocznie. Przed zakupem warto porównać oferty różnych dostawców. Dobrej jakości, stabilnie działający hosting w korzystnej cenie oferuje naszym zdaniem
progreso (a z tego linka 1 miesiąc dostaniesz gratis).
Mając już hosting i własną domenę można zająć się przygotowywaniem strony. Firmy hostingowe często dostarczają własne kreatory i szablony stron, w ostateczności można z nich skorzystać. Lepszym rozwiązaniem będzie jednak przygotowanie własnego, dedykowanego serwisu. Jeżeli mamy ograniczony budżet warto aby strona była oparta na popularnym i powszechnie znanym systemie zarządzania treścią (CMS), dzięki czemu rozwoju strony i potrzebie wprowadzenia zmian nie będziemy skazani na usługi jednej firmy. Dlatego unikajmy własnych, małych systemów CMS oferowanych przez firmy tworzące strony.
Strona internetowa firmy powinna być łatwa w obsłudze i przejrzysta, musi zawierać dane adresowe firmy i godziny otwarcia. Należy szczegółowo opisać oferowane produkty i usługi. Przed uruchomieniem strony upewnij się, że prawidłowo się wyświetla w popularnych przeglądarkach internetowych (Firefox, Chrome, Internet Explorer). Przetestuj stronę na znajomych - poproś ich aby ją obejrzeli i spytaj czy są w stanie powiedzieć na jej podstawie czym się firma zajmuje i jak się z nią skontaktować.
Pamiętaj, aby zainstalować na stronie system statystyk, dzięki któremu będziesz wiedział ile osób odwiedza Twoją stronę, skąd na nią trafiają i co ich najbardziej interesuje. Popularny i darmowy system statystyk udostępnia Google, jest to
Google Analytics.
Komentarze